Hart van de Waalsprong
Compleet en bruisend
Hart van de Waalsprong is hét functionele en sociale hart van Nijmegen-Noord. Twee supermarkten (full-service Albert Heijn en discounter ALDI) zijn belangrijke trekkers van het winkelcentrum. Tussen de beide supermarkten komt een zogeheten versstraat met lokale smaakmakers als een bakker, slager, slijter en visboer. Om er een aantrekkelijk en volwaardig winkelcentrum van te maken, is ook plaats voor het landelijke filiaalbedrijf. Aan het centrale stadsplein komt gezellige horeca met een echte Nijmeegse sfeer. Ook zijn er units voor maatschappelijke en paramedische zorgvoorzieningen beschikbaar. Net naast Hart van de Waalsprong komt een multifunctioneel complex waarin sport en gezondheid centraal staan en een basisschool.
Energieneutraal en duurzaam
Hart van de Waalsprong is een energieneutraal winkelcentrum wat inhoudt dat de energie die nodig is voor het centrum, zoveel mogelijk ter plekke én duurzaam wordt opgewekt. Naast het toepassen van zonnepanelen op de daken, wordt gebruik gemaakt van het warmtenet van Vattenfall. In de supermarkten wordt de restwarmte van de koelsystemen actief gebruikt voor de verwarming van de winkel. Om het energiegebruik te beperken, wordt de toepassing van onder andere led-verlichting met tijd- en schemerschakelaars gestimuleerd. Winkeliers sluiten zo veel mogelijk aan bij de doelstelling een energieneutraal winkelcentrum te realiseren.
Uitgesproken, toekomstgericht en verbindend
Het DNA van Hart van de Waalprong is vastgelegd in drie essenties: uitgesproken, toekomstgericht en verbindend. Samen met huurders en ondernemers die bij het DNA aansluiten, ontstaat het gewenste nieuwe stadshart voor de Waalsprong.
Een nieuwe stadswijk met uitgesproken karakter, voor jong en oud en op verschillende manieren en niveaus verbonden met de rest van de Waalsprong en Nijmegen. Levendige winkelplinten, duurzaam ingerichte openbare ruimte en een prettige verblijfsplek. Iedereen hoort erbij, alles komt samen.
Een écht kloppend hart.
10 pluspunten
10 pluspunten
1
Exclusieve en dominante positie binnen het verzorgingsgebied
2
1,5 tot 2 uur gratis parkeren
3
400 parkeerplaatsen voor bezoekers
4
Wijk groeit door naar 33.000 inwoners
5
Veel gezinnen met jonge kinderen
6
Eerste energieneutrale winkelcentrum van Nederland
7
Mix aan functies
8
Twee supermarkten: Albert Heijn en Aldi
9
Autoluw centrum
10
Centraal plein